Halvtidsutvärdering

Kom på när jag satt och tittade i Olivers bok (när jag var gravid med honom) att jag faktiskt glömt att göra en halvtidssammanfattning. Så de är väl dags för den nu. Idag är jag ju i vecka 23 (22+6) så de har ju gått lite mer än halva tiden.

 

Dag vi fick veta att vi var gravida: lördagen den 3 maj (typ vid 8 på morgonen)

 

Första UL: fredagen den 13 juni

 

RUL: torsdagen den 7 aug

 

Första spark: 16+1 (ungefär). Kände ett fladder ett par veckor innan dock.

 

”Besvär” jag haft

 

-Trött

-Känslig (mer än vid förra graviditeten)

-Frusen

-Hungrig/Dålig matlust

-Illamående/Kräkts

-Fogsmärtor

-Lågt blodtryck

-Sugen på saltlakrits

-Mag och ryggsmärtor (ffa i början)


/Anna


I jämförelse med förra graviditeten så har jag varit lugnare nu (dvs mindre orolig) men mer känslosam. Magen är större och är bredare. Har överlag mått bättre, ffa när de gäller illamåendet vilket troligtvis mest beror på att jag inte jobbade under den värsta tiden. 


Gravid | |
Upp