24+0

Vecka 25 idag (24+0) vilket innebär att över 60% av graviditeten har fortlöpt, vilket känns bra. Mår fortsatt bra och symfyssmärtan är inte alls så kraftig längre, men visst känner jag av den. Längtar just nu tills jag går in i tredje trimestern (vecka 29) för då vet jag också att man kan rädda barnet till ett värdigt liv om de skulle födas förtidigt. Nu finns de så klart inget som tyder på att jag skulle föda förtidigt men som den person som jag är så oroar jag mig alltid… Pysen verkar dock trivas i magen och sparkar runt och rör sig mest hela tiden. Har säkert skrivit detta förr men upplever att Pysen (i alla fall så här långt) är mer aktiv i magen än Oliver var, men samtidigt är jag trots allt mer lugn och känner nog därför mer också. Ganska ”dryg” men ändå behaglig del av graviditeten nu, mår ju bra (i stort sätt) och magen är ännu inte i vägen men lite drygt eftersom de just inte händer något. Fortfarande två veckor kvar tills nästa kontroll hos BM (och därefter ytterligare 3 veckor). Tur att de händer lite annat i ens liv istället, ska till Polen i helgen och nästa helg ska mamma och jag till Stockholm på UnderBARA BARNmässan, båda resorna ska bli så skoj!

 

/Anna

Gravid | |
Upp