Vecka 29

Idag går vi in i vecka 29 (28+0) och med andra ord tredje trimestern, känns fantastiskt! Känner mig dock trött och tung, framförallt i benen. Sen vet man ju inte om tröttheten endast beror på graviditeten eller om det framförallt är mörkret/hösten och arbetsbelastningen på jobbet. Är nog dock lite extra känslig hur som helst, när jag kom till jobbet i morse upptäckte jag att två kollegor var sjuka och jag var vikarier för båda…höll nästan på att börja gråta även innan jag visste hur tufft de skulle bli. Men efter lite stöttande ord både från mamma och Martin så beslutade jag att jag hur som helst inte skulle stressa utan saker fick ta den tid de tog. Vanligtvis hade jag stressat ihjäl mig för att hinna allt och lite till men nu har jag både mig själv och Pysen att tänka på, och jag ORKAR faktiskt inte stressa så. Försöker jag, mår jag bara dåligt – både fysiskt och psykiskt.

 

Igår var jag i Malmö via jobbet och åt lunch precis utanför RMC, kändes lite märkligt att vara där utan att ha ett ärende till RMC. Hade dock gärna gått förbi dem och tackat dem, visat upp Oliver (och magen). Utan dem vet jag inte var eller vem jag skulle vara idag! Så oerhört tacksam att vi fick den hjälp vi fick och att de lyckades!

 

I morgon är de bara en månad kvar tills jag går hem och jag längtar mer och mer. Och om en månad så är det bara ytterligare en månad kvar till julafton!

 

/Anna

 



Gravid | |
Upp