Slut på löpningen?

Gick in i vecka 26 igår, sakta men säkert så rullar veckorna framåt. Kämpar på med träningen också men insåg idag på morgonen när jag sprang (eller försökte springa) att den eran nog är förbi för denna gång. Kände ganska mycket tryck från livmodern och fick varva löpningen med gång…så klart en besvikelse men jag visste att den här dagen skulle komma. Får motionscykla och styrketräna (och förhoppningsvis gympa). Igår involverade jag hela sjukhuset (och resten av Sverige) i min graviditet känns de som… De är nämligen så att i nästa vecka får vi besök av David och Jonas med barn, och Jonas lilla tjej Svea har fått någon form av utslag som troligtvis är Höstblåsor. Frågan jag/vi försökte få svar på var dels om Höstblåsor är farligt för gravida (att få alltså) och dels hur säker man kan vara att de är Höstblåsor och inte Vattenkoppor (och om de är Vattenkoppor så har jag då haft de). Efter samtal med MVC, BVC, infektion och diverse sjuksköterskor var vi väl i alla fall med det klara att Höstblåsor är inte farligt för gravida att få men däremot kan de vara extra jobbigt eftersom man redan är nedsatt. Är det däremot Vattenkoppor så ska man verkligen passa sig som gravid (om man inte haft de innan). Varken mamma, pappa eller mina bröder kunde minnas att jag haft de så jag fick helt enkelt leta rätt på min gamla BVC journal som efter lite letande fanns i arkivet i Gävle. Den snälla kvinna som trots emot policyn läste igenom min journal (annars skickar de journalen hem) och ringde upp mig kunde tyvärr inte hitta något om jag haft Vattenkoppor. Så med största sannorlikhet har jag inte haft de…inte bra! Om de nu är Höstblåsor eller Vattenkoppor Svea fått kan man aldrig säga till 100% men allt tyder ändå på att de är Höstblåsor. Dessutom verkar de vara mer eller mindre utläkta nu (och de är ännu ett par dagar kvar till de kommer) så de borde inte vara någon fara. Kommer dock ta de extremt försiktigt och se till att Oliver inte är för nära Svea (så gott de går). Även Martin är på de klara med detta. Jag skulle ju ALDRIG förlåta mig själv (eller Martin) om det hände Pysen något pga att jag blev smittad. Men det känns ändå som om de är många många ”om” och ”i fall att”.

 

/Anna

 

Gravid | |
Upp