Nedräkning

Idag visar min graviditetsapp att de bara är 100 dagar kvar. Vet ju att man mycket väl kan gå över (högst troligt) men även föda för tidigt, men de är ändå en häftig känsla att bara ha 100 dagar kvar. Detta innebär således att jag varit gravid i 180 dagar! I helgen hade jag min första natt borta från Oliver vilket gick förvånansvärt bra, dock kunde jag inte sova så länge på morgonen utan gick upp klockan 8…passade på att ta en tur till hotellets gym och provade faktiskt på att springa lite. Blev ett par kilometer i väldigt lugnt tempo men kändes faktiskt riktigt bra, inget obehag alls! Skönt! På torsdag väntar besök hos BM, längtar redan. Magen ska mätas och Pysens hjärtljud registreras. Tror att magen är ett par cm (symfys-fundus måttet) större i jämförelse med förra gången. Skulle bli extremt förvånad om de inte var så! Ska också bli spännande att se om Pysens hjärtslag ligger kvar på 146 eller om de precis som Olivers sjönk till andra mätningen. Hur som helst ska de bli skönt att träffa BM igen, har ju lite funderingar kring de här med min värk i magen, samt vad hon tycker om träning/löpning nu när jag är så här långt gången. Om jag kommer ihåg ska jag även fråga om de här med att testa sig om man fått vattenkoppor samt om mitt illamående som dyker upp lite då och då…

/Anna
Gravid | |
Upp