1/3 avklarat

Konstigt. Över 1/3 av graviditeten är avklarad och jag känner knappt något. Alltså jo de gör jag ju, mår ju illa och så men magen är fortfarande så liten att man inte skulle ana något (tycker jag i alla fall) och har förutom den där vibrationen i magen förra veckan inte känt något. Känns så konstigt att de faktiskt är något som växer där inne (utan att jag/vi har riktig koll). Var i alla fall hos BM igår. Alla värden såg fina ut. Bltr 119/73, järnvärde 130, vikt 60 (+1 kg) så BM var nöjd. Pratade om förra graviditeten/förlossningen och planerade in lite nya besök. Nästa besök hos henne blir i vecka 23-24 den 11 september (galet långt dit) men innan dess ska vi på RUL (rutin ultraljud) den 7 augusti. Längtar redan massor!!! 

Var ute och åt med ett par av mina mammakompisar häromdagen och de visade sig att ytterligare en till var gravid (ska ha barn i februari) och den andra skulle också varit gravid men fick missfall. Annars skulle vi alla tre gått hem och varit hemma exakt samtidigt denna gång också! Även de galet! 

/Anna
Gravid | |
Upp