Upplösningen

Det blev en sväng på akuten igår. Där tog de EKG (som såg bra ut) och stack mig och tog prover. Har aldrig känt mig så sönderstucken förut! Fick verkligen träna på att djupandas kan man lugnt säga! De misstänkte att jag eventuellt hade fått en propp i lugnan och för att vara på den säkra sidan fick jag en spruta blodförtunnande och fick sen åka hem. Mitt blodtryck sjönk också rejält under tiden på akuten...83/50...man är inte så kaxig då... Idag fick jag åka tillbaka till sjukhuset för att göra en lugnröntgen. Man vill ju gärna inte röntga gravida så man gjorde en kontraströntgen istället (vilket inte heller den är helt ofarlig men bästa alternativet). Dock var röntgen fruktansvärt jobbig då jag var tvungen att ligga på rygg i 3,5x8 min... Efter en bild så kände jag mig helt svimfärdig och illamående. Fick sätta mig upp ett par gånger för att hämta andan. Kan verkligen inte ligga på rygg längre. Hur som helst överlevde jag röntgen och reslutatet visdade att jag inte hade någon propp, så skönt! Nu ska jag bara se till att dricka mycket, dels för att kissa ut det radioaktiva dels för att få upp trycket. Ska även försöka äta mycket salt, och träna (för att få upp trycket). Idag på akuten (fick provsvaren där) hade jag dock bättre tryck än igår. Nu hoppas jag att jag slipper fler dramatiska händelser under denna graviditet. Att jag kommer få må bra till Pysen är ute! 
 
/Anna
Gravid | |
Upp