Sömn

Sover inte speciellt bra nu för tiden. Dels är Oliver mer orolig på nätterna (mycket att bearbeta från förskolan tror vi) men framförallt beror min dåliga nattsömn på Pysen (magen). Vaknar ofta vid halv 4-4 och har supersvårt att somna om. Kan ligga och vrida mig i 1-2 timmar...mindre skoj ska jag säga. Speciellt eftersom man ofta somna vid 5-6 igen då de snart är dags att kliva upp. Minns faktiskt inte om de var så här med Oliver, troligtvis var de så. (Får gå tillbaka och läsa). 

Har drömt en förlossningsdröm igen, åter igen födde jag en pojke. Blir mer och mer övertygad om att Pysen är pojke. Om några veckor vet vi!

Pysen är fortsatt mycket aktiv i magen. Märker dock att jag är mer uppmärksam (orolig) nu när de börjar närma sig (och jag inte har tankarna på jobbet). Kommer mer på mig att fundera på Pysen rört på sig. Än så länge har jag inte behövt bli speciellt orolig eftersom Pysen är så aktiv. Men de kommer säkert dagar framöver som Pysen inte är de (då den har mindre plats i magen). 

/Anna
Gravid | |
Upp