Typiskt...

Verkar som om jag inte kommer kunna springa mer under denna graviditet, i alla fall inte just nu. Efter min lilla runda i onsdags så har jag fått väldigt ont i mina fogar (både symfysen framtill och SI lederna baktill). Ringde BM och hon tyckte att jag skulle avvakta med löpningen samt kontakta sjukgymnasten. Lite pinsamt är de eftersom jag själv är sjukgymnast men hon tyckte att även om jag vet vad jag ska göra är de bra att höra de från någon annan. Så sagt och gjort så bokade jag in mig på en träff nästa vecka hos distriktssjukgymnasten. Fogarna känns dock bättre idag men fortfarande inte helt bra. Har även bett en kollega tejpa SI lederna så kanske de blir ännu bättre. Så trist att jag har fått ont, jag som tyckte att de var så skönt och avkopplande att springa. Verkligen lagom träning! Men har ju lång tid kvar av graviditeten och vill inte ”förstöra” sen sista halvan genom att göra saker som skadar min kropp. Får helt enkelt bli styrketräning och lugnare konditionsträning. Får springa om 6 månader igen. Vårträning!  


/Anna

 

Gravid | |
Upp