Snart halvvägs

Snart har halva graviditeten fortlöpt, eller nja snart kanske är fel ord men jag går ju hur som helst in i vecka 19 denna vecka. Vissa saker är väldigt lika mellan graviditeterna medan andra skiljer sig mera åt. En sak som är lika är ju illamåendet, även om jag mått mindre illa denna gång (tror dock att de beror på att jag tagit de lugnt i sommar). Magen är ju större nu i jämförelse med när jag var i vecka 18 förra gången (då såg man knappt de). Magens form är dock annorlunda samt vad jag är sugen på. Förra graviditeten var de en lång period då jag hade dålig aptit och inte kunde äta sådant som jag egentligen tycker om (t ex choklad), men hittills så hade denna period inte varit alls lång och även om jag inte älskar choklad just nu så blir jag helt klart sugen på de. Viktuppgången ska vi nog inte ens nämna…får kanske hålla i mig så inte kilona springer iväg. Tur att jag tränar en del…

 

/Anna


Gravid | |
Upp