Det närmar sig premiär...

Snart drar det igång...det jag älskar, men också hatar (ja så illa är det kanske inte). Det har varit lugnt ett tag nu...men inom några veckor är det liv i luckan igen... Jag talar så klart om elitserien!

Inte nog med att jag är Brynäsare och Martin Modoit, vi är båda VÄLDIGT engagerade! Är riktigt glad över att Modo och Brynäs inte möts allt för många gånger under en säsong. Gick på två matcher förra säsongen. Första matchen gick jag med Martin och fick se Brynäs vinna med udda målet, andra gången ville Martin inte gå med mig utan jag fick gå med hans mamma (som också är Modoit) och fick se Brynäs få stryk. Tyvärr måste jag säga att jag trots allt var gladare andra matchen...för er som inte redan vet så tycker Modoiter extremt illa om Brynäsare (efter finalförlusten -99). Det är inte skoj att inombords skaka av glädje men varken våga uttrycka eller dela med sig av sina känslor då alla andra hejar på motståndarlaget.

Det var på något sätt lättare då jag bodde i Gävle (när alla hejade på "rätt" lag) eller då jag bodde i Umeå (där inte så många brydde sig). Man kan ju bara hoppas att Modoiterna lugnat ner sig nu när det äntligen fått deras efterlängtade SM guld. Hoppas verkligen att Brynäs tar hem guldet i år, var ju ett tag sen sist...men om sanningen ska fram tror jag faktiskt att Modo vinner i år igen...

/Anna

image59


Allmänt | |
Upp