Som ett litet barn...

Jag är inte laktosintolerant vilket känns bra att veta. Men något i maten reagerar jag dock på, eftersom jag ibland drabbas av en sådan fruktansvärd kramp i magen... Nålar är däremot något som jag däremot vet att jag är intolerant emot...

Upptäckte att jag aldrig skrev om mitt besök på sjukhuset...så jag drar det lite snabbt, håll till godo!

Först och främst hade jag ju alltså fastat i över 12 timmar vilket gjorde att mitt blodsocker redan var lågt, sen när jag stegade in i lokalen som jag fått vägbeskrivning till i mitt brev sjönk mitt blodtyck som en sten till botten och jag blev minst sagt svimfärdigt. Hade nämligen hamnat på blodgivarcentralen (alla ni som känner mig, och speciellt ni som gick i min klass på gymnasiet vet att blodgivarcentralen är inte mitt favoritställe) Försökte lugna mig själv genom att andras lugnt, inte titta på personerna som låg med uppfläkade armar med nålar i, samt hålla ett stadigt grepp i receptionen där jag skulle anmäla mig. Efter en liten stund uppmärksammade en sköterska mig och undrade vad jag ville. Mumlade fram att jag var där för att göra en laktosbelastning. Det visade sig dock att jag var på fel ställe! Detta gjorde mig minst sagt lättad. Förklarade snabbt för sköterskan att jag inte tålde blod och nålar, speciellt inte i armvecket, varvid hon sa "Nej vi undrade vad du gjorde här, du såg lite blek ut". Blev guidad till rätt ställe och väl där berättade jag vad jag nyss varit med om. De två sköterskorna tittade på varandra och sa sedan lite försiktigt: "Men vi ska ju sticka dig i armen nu". Blodet i mina ådror stelnade till is, hade nämligen varit så lättad över att det på mitt papper endast stod att man skulle bli stucken i fingret. Chocken gjorde så att tårarna var omöjliga att hålla tillbaka. Så där satt-låg jag på en stol, medan ena sköterskan försökte få tag en ven att sticka i (de hade gjorde det enda rätta och sprungit och gömt sig) medan den andra sköterskan försökte distrahera mig (som med ett litet barn). 

- Men, var tycker du om? Tycker du om att...att...åka skidor?
Sa den snälla sköterskan var vid jag svarade med tårarna rinnande ner för kinderna.
- Jag tycker inte om det här!!

Som sagt, jag är som ett litet barn då det kommer till nålar och blod, sticken i fingrarna gick dock bra, även om jag inte direkt njöt när de stack mig. 

/Anna

Allmänt | |
#1 - - Ullis:

Haha, jag kommer ihåg den gången vi skulle kolla på en jätterolig film på någon lektion och du stiftade närmare bekantskap med golvet för att det var blod med i filmen :-)

Upp