BM besök

Igår var vi äntligen hos BM, fick dock inte mäta magen men däremot lyssna på Pysens hjärtljud. De var starka 146 slag/min som vi hörde, helt underbart att höra! I jämförelse med Oliver så låg han på 130-136-140 förutom första gången då han låg på 152. Så än så länge kan vi inte säga så mycket om de. Viktmässigt har jag definitivt gått upp mer än förra gången. Nu började jag på 59 och igår var jag uppe på 65, förra gången började jag dock på 65 men hade bara gått upp till 67. Men jag mådde åt andra sidan mer illa och hade precis börjat kunna äta igen + att jag faktiskt vägde mer i startvikt än jag någonsin gjort. Så på de stora hela är det kanske ganska lika ändå, med undantag att magen syns betydligt mer! I övrigt var de inget nytt hos BM. Tog mitt blodtryck som var 111/63 (ungefär) vilket var okej för att vara mig. Bokade även ytterligare besök + glukosbelastning (usch). Frågade även lite om RS-virus kontra att ha Oliver på förskola när Pysen kommer samt varför magen blir så hård på natten (beror antagligen på att jag är kissenödig). Nu får vi vänta ända tills 9 oktober  innan nästa besök är och då ska vi äntligen mäta magen (och lyssna på hjärtljuden så klart).

/Anna
Gravid | |
Upp