Gårdagens BM-besök

Hann inte lägga upp detta igår så de kommer idag istället:


Idag ska jag iväg till BM, åker själv idag vilket hör till ovanligheterna. De var verkligen inte många besök Martin missade då jag var gravid med Oliver, men eftersom de ”bara” är ett vanligt besök idag så beslutade vi att han och Oliver fick stanna hemma. De blir ju lite splittrad fokus när Oliver är med kan man lugnt säga. Idag ska i alla fall magen mätas och hjärtljud lyssnas på. En vikt kommer också att tas…jag oroar egentligen inte mig för vikten är mer lite förvånad/överraskad att jag gått upp så pass mycket redan. Får se om BM säger något om de. Kanske inte har världens bästa diet denna graviditet men samtidigt försöker jag ju röra på mig en hel del så jag tycker att de borde gå jämt ut.

 

Lyckades på något sätt ta fel på tiden var där halv 10 när min tid egentliga tid var halv 9, dessutom hade någon ringt och avbokat den tiden… Mycket konstigt! Min BM var dock så snäll så hon klämde in mig på sin fikarast halv 10. Magen var 26 cm (bara 1 cm mindre än med Oliver samma vecka) och blodtrycket var 104/57 (blev förvånad att de var så lågt eftersom jag inte störs av de alls just nu). Hjärtslagen var 146 så något högre än Olivers. Vikt togs aldrig, vilket kanske var bra de. BM tyckte dock inte att det såg ut som om jag gått upp mycket och tyckte inte att jag skulle oroa mig eftersom jag fortfarande rör på mig så mycket. Något test för vattenkoppor blev de inte (de tog aldrig de i förebyggande syfte) och magsmärtorna är trots allt förvärkar som ofta är just starkare och tidigare om man fött barn innan.

 

/Anna  

 

Gravid | |
Upp