Föräldrargrupp

I onsdags var både Martin och jag på föräldrargrupp. Hade ju tänkt gå på alla tre tillfällen själv men de kändes så konstigt förra gången att jag bad Martin följa med, och så klart gjorde han de. Syftet med att gå denna gång var egentligen inte informationen (har ju gått igenom de en gång redan - även om man inte är en expert bara för de) utan för att eventuellt hitta trevliga människor - vilket verkar lovande! Men förutom att träffa andra blivande föräldrar (en hel del omföderskor) så upptäckte Martin och jag att vi behövde de för att starta den mental förberedelsen. Har pratat mycket mer förlossning/framtid nu efter föräldragruppen, vilket vi nog behövde! Jag menar de "krävs" ju lite av oss om de ska funka de här. Har också börjat förbered mig fysisk på förlossning och tränat lite andning vilket också är viktigt för att ha förutsättningarna för en bra förlossning. Tänk att vi redan är i vecka 34! Bara 6 (7) veckor kvar! 

/Anna
Gravid | |
Upp