Måndags dramatik

Min graviditet hittills har varit ganska lugn och problemfri trycker jag (förutom illamåendet och lätt foglossning), men igår gjorde den sig påmind med buller och bong. Fick nämligen ett blodtrycksfall när jag var uppe i korridoren på kirurgen. Kände redan när jag var inne hos en patient att de började snurra lite, gick ut i korridoren men där blev de bara värre. Som tur var hann jag sätta mig ner. Bad en sjuksköterska ta trycket på mig (visade sig vara 85/50), samtidigt tog en annan Hb (runt 115) och blodsocker (5,7). Försvann en kort stund men känns ändå inte som jag var helt avsimmad. Sköterskorna på avdelningen sprang iväg och hämtade saft och en säng som de sedan lyfte upp mig på och körde in mig i ett rum. Så där låg jag ”inlagd” på ett rum tillsammans med en annan patient som nog inte förstod vad som hände. Repade mig ganska snabbt men låg ändå kvar en stund. Under resten av dagen kände jag mig inte hundra och efter ett samtal med MVC så beslöt jag för att åka hem tidigare (blev bara en timme men ändå). Blev dock inte så mycket vila när jag kom hem (blir lätt så när man har barn). Tror jag satte mig ner första gången vid sextiden och då hade jag ändå varit hemma i tre timmar… Idag mår jag bättre även om jag känner mig trött (kan beror på att jag satt uppe länge och kollade på EM-kval i fotboll också). Ser nu ännu mer fram emot att träffa BM på torsdag. Hoppas bara att Oliver sköter sig…får muta han med vindruvor eller något!

 

/Anna

 

Gravid | |
Upp