Tisdag 4 nov

De händer inte så mycket i graviditeten just nu tycker jag. Magen växer, Pysen sparkar (fortsatt mer än Oliver gjorde) och jag är konstant trött. Tycker dock att illamåendet har avtagit lite (peppar peppar). Räknar verkligen ner dagarna tills jag går hem nu, längtar så! Hoppas att några dagars vila ska göra susen och att jag får bli lite piggare.

 

På tal om några dagars vila så ska Martin och Oliver åka iväg till Övik på torsdag och kommer inte hem förrän på söndag. Har ALDRIG varit ifrån Oliver så länge! Ska verkligen försöka njuta av att vara själv (de kommer dröja länge tills nästa gång) men de känns som en stor klump i magen. Även om Oliver tar mycket energi ger han också så himla mycket och jag vill ju vara nära honom jämt!

 

Idag är det tisdag och det innebär gympa för min del. Försöker hålla igång (även om jag nu inte kan springa) så med gympa en gång i veckan och intervall-cirkel gympa hemma ytterligare en eller två gånger i veckan. Dessutom har vi på jobbet börjat med 7-minuters träning varje lunch, vilket faktiskt är ganska jobbigt. Hoppas att kunna hålla igång året ut, i alla fall med något. Kommer inte riktigt ihåg hur länge jag höll på att träna då jag var gravid förra gången.

 

/Anna

Gravid | |
Upp