Mardrömsnatt

Vilken natt… Somnade som vanligt i soffan igår kväll en stund innan jag hade tänkt gå och lägga mig. Vaknade upp, fixade mig och la mig men kunde inte somna om. Låg säkert i en timme och vände och vred mig. Pysen hade något form av maraton igår och rörde sig/bökade/sparkade konstant. Vid 4-tiden vaknar Oliver och Martin tar in honom till oss (brukar inte göra de men då han är mycket ledsen eller för vaken för att somna om direkt så gör vi så). Oliver bökar i vår säng en halvtimme innan vi får nog och tar in honom till sitt rum igen. Martin försöker få honom att somna om i ungefär en halvtimme men de går inte och Oliver blir mer och mer upprörd. Jag ligger vaken i sängen och kan inte sova dels för att Pysen fortsätter att leva rövare i magen och dels för att jag hör Oliver skrika/gråta. Jag byter till slut av Martin och lägger mig och sjunger för Oliver som tillslut lugnar ner sig men efter ett tag är han uppe igen. Låter honom hållas och strax innan 6 ger han upp och lägger sig bredvid mig och somnar… Martin kommer in strax efter 6 och säger att min väckarklocka har ringt… Suck… Vet inte vem de är mest synd om idag, Martin som ska resa med Oliver, Oliver som ska resa eller jag som sak jobba… Dessutom är det massor på jobbet idag (veckan som för övrigt varit hur lugn som helst). Längtar bara tills jag får komma hem. Hade tänkt träna efter jobbet men de är bara att glömma… Får ta de i morgon om det passar.

 

/Anna

Gravid | |
Upp