Hos BM

Idag har jag varit hos BM och allt såg fortsatt bra ut. Pysen ligger nu med huvudet nedåt vilket jag misstänkt då jag känt då han har hicka (att de suttit väldigt långt ner). Än så länge är de dock gott om utrymme så den kan om den vill vända sig om igen men BM sa att oftast vänder den inte på sig om den lagt sig nedåt. Aktiv var han fortfarande, hjärtljuden hoppade mellan 130-170 (tror vi beslutade att 148 var medel). Magen (fundusmåttet) låg nu på 30 cm och jag följer exakt samma kurva som förra graviditeten. Min vikt var denna gång 69,5 kg vilket innebär att jag inte gått upp så mycket (om jag inte minns fel) sen förra gången – skönt de! Mitt tryck var fortsatt lågt, inte så förvånande 106/64. Är mest förvånad att jag inte märker av de mer, jag menar 106/64 är verkligen inte högt.

 

Har nu bara två dagar kvar att jobba vilket känns så skönt, längtar verkligen tills jag får gå hem nu. I eftermiddag är det föräldragrupp vilken jag ska gå på. Martin skolar ju in Oliver på förskolan så han hoppar de (förhoppningsvis kanske han kan vara med en gång iaf).

 

/Anna

 

Gravid | |
Upp