Lucianorgon

Besöket hos BM gick bra. Magen hade vuxit massor, nu hela 34 cm. Ligger en bit över normalkurvan. Mitt blodtryck var normalt "Anna tryck" 107/73 eller något sådant. Vikten var 70,5 kg så nu har jag sprängt 70-kilos vallen. Undra när jag gjorde de i förra graviditeten? Känns som om jag kommer stanna på 73 ungefär vilket var min slutvikt förra graviditeten också. Tror dock att Pysen är betydligt större än Oliver var. Sparkarna och rörelserna i magen är fortsatt hårda och bestämda. Ibland funderar jag på om Pysen försöker hitta en alternativ väg ut! Låg fortsatt med huvudet nedåt men som jag förstod så låg han med huvudet strax utanför bäckenet och har med andra ord inte fixerat sig på något sätt. Hoppas han gör de snart så att magen kan sjunka ner lite.  

Haft ett par riktigt jobbiga dagar då Oliver varit förkyld med hög feber (40 gr) men de verkar som om de värsta gått över nu. Denna natt han varit den bästa på länge även om han vaknat mycket och varit ledsen. Men just i detta nu sover han vilket är ovanligt en morgon kl 07:40. De tackar dock både mamma och pappa för även om jag som vanligt inte kan sova. 

/Anna
Gravid | |
Upp