...endast Anna är vaken

Klockan närmar sig sex på morgonen och jag har legat vaken sedan strax efter 4... Pysen och jag bökar ikapp. Jag snurrar runt och bökar i sängen och Pysen är vaken. Då och då hostar Oliver till och även Martin har varit uppe en vända (båda är förkylda). Har legat och funderat på tiden då de är dags (men inte så mycket på själva förlossningen) och försökt föreställa mig tiden efteråt... Vet att vi kommer klara de men vet också att de kommer bli tufft. Är rädd för att Oliver ska känna sig utanför, att vi "glömmer bort" honom. Får ont i magen av att tänka på hur jag ska kunna räcka till, till dem båda när jag knappt känner att jag räcker till, till Oliver ibland. Men jag tröstar mig med att jag inte är den första som får två barn! 

Har även mentalt packat BB väskan nu (skrivit en lista). Minns att de var massor av saker på den listan förra gången - nu känns de mesta ganska onödigt. Kläder till mig och Pysen. Lite hygienartiklar. Kamera. Babyskyddet. Typ så. Den själva fysiska packningen tar jag nog tag i under mellandagarna.

/Anna 
Gravid | |
Upp