Måndag igen

Så var ytterligare en helg slut… Helgerna går så vansinnigt fort. Söndagen var en riktigt slapp dag, hade vi kunnat hade vi legat i soffan framför TVn hela dagen (låg i och för sig ganska mycket i soffan) men med en liten vilde på 1 år så blir de inte riktigt samma sak…bara tanken på att vi inom några månader kommer ha ytterligaren en får en att bli lite lätt orolig…de kommer ju garanterat komma dagar då man är trött och seg… Att då ta hand om två små troll kommer inte bli lätt, men vi kommer fixa de, de vet jag!

 

Hade ganska ont i magen på vänster sida igår, gick och funderade vad de kunde vara innan jag nämnde de till Martin. Direkt sa han ”växtvärk” och jag mindes då att de var precis samma med Oliver. Ibland är de tur att man varit gravid förut så man inte behöver vara så orolig! Magen växer med andra ord! Ska bli spännande att se hur stor den är då jag ska till BM nästa gång (11 sep).

 

Har ju alltid sovit på magen eller på sidan (med kudde under magen) och så vitt jag kommer ihåg kunde jag även sova så hela förra graviditeten. Men bara för att jag somnar på mage behöver de ju inte betyda att jag vaknar på mage. Allt oftare vaknar jag av att jag ligger på rygg med händerna på magen. Känner då ibland Pysen som bökar runt och stökar inne i magen, så underbart att känna ett liv växa. Fortfarande är buffen och sparkarna relativt ”oskyldiga” men de kommer bli stakare de vet jag, även om de aldrig var några problem med Oliver. Har vänner som känt att barnet nästan sparkat sönder revbenen i slutet (läste också en broschyr som sa att barnet kunde sparka så hårt att mamman tappade luften i slutet), men så var de aldrig för mig. Oliver var ju i och för sig ganska lite också.


/Anna

Gravid | |
Upp