Profylaxkurs nr 1

Vi var ju på första profylaxkursen i måndags. De var vi och ytterligare tre par (lagom stor grupp måste jag säga) + Pia (barnmorskan som har gruppen). Fick lära oss lite om andningstekniker, massage och partnerns roll. Fick bland annat lära oss djupandning (där in- och utandning är lika lång). När vi satt och tränade på denna kände jag att jag blev helt yr, huvudet snurrade, mådde illa och blev helt svettig. När övningen väl var klar undrade Pia hur jag mådde (hon såg att jag var svimfärdig). Fick lägga mig i en soffa vid sidan om med benen upp i luften. Efter ett tag kändes de bättre och jag gick och satte mig igen. Hann dock bara sitta ett par minuter innan jag blev svimfärdig igen. Fick spendera resten av kurstillfället liggande på golvet. Vet inte varför jag var så känslig. Har ju lågt tryck (förutom hos BM) men brukar ju inte svimma av att bara sitta rakt upp och ner. Kändes lite pinsamt men Pia försäkrade att hon sett och upplevt värre saker. Tillfället var hur som helst bra och jag ser fram emot nästa tillfälle om en vecka. 
 
/Anna
Gravid | |
Upp