Köpmani

Så var de söndagskväll igen. Helgerna går verkligen snabbt även fast vi inte gör något speciellt, eller jo Martin bygger i badrummet och jag försöker hålla kaminen brinnande (går sådär). I helgen har vi dock hunnit med lite annat då mamma och pappa var på besök. Egentligen skulle de sovit över men pga diverse omständigheter så blev de inte så. Vi hade dock en väldigt trevlig em och kväll. De fick också följa med när vi gjorde de första inköpen till Pyret. Vet att det är tidigt än (kanske för tidigt) men hittade massa bra saker på Blocket så jag (vi) kunde inte låta bli. Sen så är det faktiskt så att det som händer händer även om man inte köpt saker. Hur som helst blev det en vit spjälsäng med madrass, spjälskydd och täcke hos säljare nr 1 (350 kr), och bärsele, babysits och Brio babyskydd med isofix hos säljare nr 2 (totalt 1200 kr). Där fick vi även med en gåstol och en babymössa (första klädesplagget). Så nu är Pyrets rum fullt med barnsaker + badrumssaker.

Annars har jag mått helt okej, lite ont i mage och rygg i lördags. Kan beror på träningsvärk eller att magen helt enkelt växer mycket på lördagar (brukar vara den dagen som jag har mest problem med). Pyret fortsätter att leva loppan i magen, ibland mer, ibland mindre. I lördags morse vaknade jag vid sju av Pyret rumlade runt. Så härligt och ligga och känna på magen när han snurrade och levde runt. Så lycklig!

I veckan ska jag försöka ta ett nytt blodtryck på jobbet och hoppas på att blodtrycket hos barnmorskan bara var tillfälligt högt, eller i alla fall att det inte fortsatt uppåt.

/Anna
Gravid | |
#1 - - Maria:

Vilken härlig mage du nu fått Anna! Ingen som helst chans att missta sig nu längre ; ) Härligt att pyret mår bra, och likaså att du börjar må bättre! Finns det nåt värre än illamående?! Följer med spänning pyrets tillväxt, husrenovering och barnmorskebesök! Ta hand om er! Stor kram från vässan

Upp