Första trimestern

Snart inne i vecka 13, känns väldigt bra. Känns som om man blir lugnare och lugnare för varje dag som går. I vecka 13 går man in i andra trimestern och man brukar må lite bättre och den mest "osäkra" tiden är över. En milstolpe helt enkelt. Andra dagen på jobbet idag, mår något bättre även om de är långt ifrån "normal" standard (frågan är om jag kommer nå upp till den under graviditeten). Fick av en kollega veta att chefen redan lagt ut mitt grav.vik. Kändes väldigt olustigt eftersom det inte ens är officiellt än, dessutom är det ju VÄLDIGT tidigt. Fick ta ett snack med chefen, jag förstod att han bara menade väl (han är rädd att jag ska behöva gå hem betydligt tidigare pga att jag inte mår så bra) och han skämdes byxorna av sig eftersom det inte är officiellt (han hade ingen tanke på de). I hans försvar ska ju sägas att de på jobbet vetat det sen vecka 3 (dvs samtidig som vi fick veta de) så de har ju vetat det en evighet. Men om någon vecka är det nog dags att gå ut med det mer officiellt. Mamma håller på att spricka eftersom hon inte får säga något till någon (vissa har hon ju i alla fall sagt de till - men inte till någon i släkten). I morgon ska vi förutom att gå in i vecka 13 även till Malmö med Martins jobb, ska även de bli trevligt. Ska se på en föreställning som heter On Stage (med Brolle bland annat). Så jag hoppas att jag mår bra så att jag kan njuta av showen! På söndag är det sen traditionsenligt adventsfika med julklappsbyte, ska bli himla skoj de med! Gäller bara att få lite vila däremellan.

/Anna
Gravid | |
Upp