Tack gode gud, eller blekingeflyg i alla fall!

Då var tre av fyra avklarade, men de var nära att allt höll på att gå riktigt illa... Inte själva loppet i sig men att ta sig dit... Planet som skulle ta oss till Sthlm skulle gå halv sju och vi skulle åka hemifrån vid kvart över fem (de är ett par mil till flyget). Jag kommer hem vid 4-tiden, lagar mat, packar lite. Martin kommer hem vid halv 5, börjar packa men tar och äter innan han är helt klar. När vi sitter där i soffan och äter (äter gärna framför TVn) så går Martin in på luftfartsverkets hemsida för att se om planet är i tid från Sthlm. Får någon konstig känsla i magen och så skriker plötsligt Martin "Men Anna, planet går ju halv sex inte halv sju". Det är med andra ord ca 35 min tills planet lyfter! PANIK! Slänger in maten, trycker ihop väskan, ut i bilen, Martin kör som en idiot (eller ängel beroende på hur man ser de), jag försöker ringa flygplatsen och blekingeflyg med två olika telefoner...får till sist tag i dem och berättar (läs: skriker) mitt problem, att vi tagit fel på tiden och att vi är på väg. Kastar ut alla vätskor ur väskorna för att slippa checka in bagaget... Väl på flygplatsen springer jag som en tok (Martin fick parkera bilen). Kommer in adrenalinpumpande och halv hysterisk. Men de ortoligt snälla människorna har hållt gaten öppen så både Martin och jag hinner med!

Väl i Sthlm så har vi en underbar tid. Fredagen var de bara mys hos Bylla och Johanna (och lille Sebbe inte att förglömma). På lördagen sprang jag då mitt lopp, som jag är väldigt nöjd med! Vidare på dagen umgicks jag med Vicki och på kvällen gick vi alla ut och åt. Även Sofia var med på middagen och Carro kom förbi en stund. Men pga hemsk magont till följd av loppet så blev de en tidig kväll. Söndagen blev de brunch på Rival! Herregud vad mycket gott, allt ifrån lax, kyckling, pannkakor, lufttorkad skinka till kladdkaka, godis, chockladbollar, frukt mm! Men sen kostade ju också därefter...

Veckan har bara rusat förbi och idag är det redan torsdag. Martins mamma är här i stan på kurs och Martins pappa kommer ikväll, och de båda stannar tills på söndag. Ska bli roligt att ha dem här en stund. Hoppas bara på att K-na kan bjuda på bra väder. Brukar nämligen inte vara så bra då de är här...

/Anna
Allmänt | |
Upp