Stulna jenas!

Igår var jag riktigt arg! Martin och jag (eller mest jag) höll på att tvätta. Vi har egentligen två tvättmaskiner i tvättstugen men en var trasig så kunde bara använda en...redan där kändes de surt...hur som helst när jag hängt upp första tvätten och lagt i den andra började jag fundera vart mina svarta jeans tagit vägen... Visste att jag lagt dem i tvätten, men eftersom de var Martin som bar ner och la i första tvätten tänkte jag att han kanske glömt dem uppe i lgh. Letade runt i hela lägenheten men hittade dem inte. Skickade ett frågande sms till Martin (som var iväg på ett möte) och frågade vad han gjort av mina jeans. Han minns mycket väl att de hade legat i tvättkorgen när han burit ner tvätten men hittade inte heller dem... Fick argt inse att någon snott mina jeans! Hur kan någon vara så fräck? Dessutom var de ett par "billiga" GinaTricot jeans... Martin var nere i tvättstugan och letade utan resultat... Hela kvällen var jag arg och irriterad. Satte också upp en klassiskt arg lapp! När vi gick och la oss var detta ju så klart de stora samtals ämnet, frågade då Martin lite löst om han inte lagt dem i den trasiga maskinen? Iväg i morgonrock och tofflor sprang jag ner till maskinen och mycket riktigt låg de där (tillsammans med ett par strumpor och en sporttopp)! Grrr! MARTIN! Han är nu skylldig mig en tvättning alt en ny sporttopp!

Morgonen har börjat lite si och så, förutom att Sverige ligger under i hockey så lyckades jag skära mig i fingret i morse samt glömma hjälmen när jag cyklade till jobbet! Blir att ta de riktigt lugnt idag!

/Anna
Allmänt | |
#1 - - Malin:

men Martin då! inte lätt alla gånger =)

Upp