Tvättanten

Hade lite krafter kvar igår när jag kom hem, plockade undan sommarkläderna (skor och jackor iaf) och hämtade ner mössor, vantar, jackor och skor från vinden. Martin var även han duktig och tvättade! Har en kvinna i vårt hus som tid ett par tillfällen kommit till tvättstugan före sin tvättid, och de är inte sådär 5-10 minuter innan utan igår kom hon på kvällen (när hon skulle ha tvättid nu på morgonen). Men de är inte de konstigaste av allt utan de är vad hon gör, hon sätter nämligen igång och städar INFÖR sin tvättid! Martin tror helt klart att hon har någon diagnos, jag tror mer att hon har lite och göra och inte vill städa efter sin tvättid. Hur som helst innebar detta att när vi kom ner igår kväll för att hämta tvätten då stod hon där och moppade golvet. Jag som skulle visa mig som en god granne tänkte börja städa lite (som man ju ska göra men som iaf jag aldrig gör). Men den lilla tanten tyckte då att jag inte behövde utan att hon skulle fixa de åt mig, tack och bock, hon får gärna ha tvättid efter mig fler gånger.

Skulle ha varit på hembesök nu på morgonen men min kollega hade glömt bort att skicka kallelsen så nu sitter jag här...utan att ha speciellt mycket att göra... Tror att jag ska gå igenom lite hjälpmedelslistor, hurra! Har dock bara en sida med hyrda hjälpmedel, stackars Matilda har typ 10 sidor!

/Anna
Allmänt | |
Upp