Hemma från Göteborg

Oj vad dagarna springer förbi, innan man vet ordet av det så har halva veckan redan gått. Ikväll ska vi till lgh och fixa lite. Är ledsen för att jag inte lagt ut några fler bilder, men just nu ser de inte så spännande ut, tapeter, lister och garderober om vart annat... Men när vi däremot börjar måla, tapetsera, lägga golv och sätta in kök, då lovar jag att ni kommer få se bilder! Ikväll ska vi hur som helst börja riva tapeter i vardagsrummet (sista av rummen). I helgen ska vi börja åka runt och titta på färg och tapeter, fast vi har en ganska klar bild över hur vi vill ha det, så jag är inte så orolig.

Igår kväll var jag och fikade med tjejgänget, de var ett tag sen sist, men de var trevligt. Fast man märker att vi mer och mer delats in i olika grupper...men vi har inga problem att umgås ändå, som tur är.

Nästa helg ska Martin hem till Övik på begravning och Anna, Frida och jag tänkte då passa på att gå på bröllopsmässa, ska bli skoj! Annars har jag väl inte så mycket spännande att se fram emot just nu, känns ändå som om mitt liv är helt fulltecknat.

Kanske ska nämna något om Göteborg förresten. Vi åkte ju dit i fredags, och de kunde ju helt klart ha börjat bättre... Blev sittande på tåget utanför Alvesta, i 2 timmar! Så istället för att komma till Gbg kl 20 så rullade tåget in kl 22...inte så skoj, speciellt inte med tanke på att vi hade bestämt att vi skulle ut och äta då vi kom fram. Men vi fick helt enkelt köpa mat på tåget och sen tog vi istället en öl när vi kom fram (inte helt fel de heller iofs).

På lördagen åkte vi ner till stan där vi träffade Rebecca (som tidigare bodde i Karlskrona. Var riktigt skoj att träffa henne, så synd att hon flyttade "hem" igen! Vi fikade hur som helst och sen tog vi en sväng på stan. Hittade inget speciellt (och tur kanske de är). På vägen hem åkte vi förbi min älsklings godisaffär 4-gott och inhandlade en massa godis! Mmm! De är så synd (eller kanske tur) att vi inte har en sådan godisaffär här i Karlskrona. De har verkligen ALLA godissorter man kan tänka sig! På kvällen lagade vi mat innan vi fort in till stan och såg Lukas Moodyssons nya film Mammut. Jag kan fortfarande inte bestämma mig om jag tyckte filmen var bra eller inte, den var seg, kändes som en film utan handling men den berörde, fast på ett konstigt sätt... Ja de är svårt att förklara. Tycker nog att man borde se filmen, men inte nödvändigtvis på bio.

På söndagen åkte vi in till Nordstan och såg när vår kompis Lisa hoppade stavhopp. Tyvärr han vi inte se så många hopp utan var tvungna att själva hoppa på tåget. På vägen hem i Emmaboda passad vi på att träffa mamma och pappa (hade en timmes uppehåll där) och de böjd oss på fika. De är verkligen helt underbara mina föräldrar, bättre föräldrar finns inte! Väl hemma lagade vi snabbt mat innan vi fort till den nya lägenheten en stund.

/Anna

Allmänt | |
Upp