Trisslotten

I veckan eller rättare sagt förra helgen köpte jag fyra trisslotter, skickade iväg en till mamma och pappa, en till min bror Magnus, en till min bror Björn och hans familj och gav en till Martin. Skickade även med ett kort och skrev några rader. Alla utan min bror Magnus hade hört av sig igår och tackat vilket jag råkade säga till mamma. Både mamma (och jag) konstaterade att de var lite dålig stil att inte höra av sig och tacka. Tänkte inte så mycket mer på de förrän de någon minut efter mammas och mitt samtal pep till i min mobil. Fick då ett sms av min bror som sa att han pratat med mamma och bad om ursäkt att han inte hört av sig och tackat. Min mor hade med andra ord direkt efter vårt samtal ringt upp min bror och sagt att de var dålig stil att han inte hade tackat. Varvid jag skickade ett sms till min mor med texten "Skvaller tant" fick efter en stund svaret "Förlåt, ville bara väl". Hon är duktig, min mor på att prata/skvallra (liksom mig). Men lite onödigt tycker jag nog att detta var. Dels så var de ju ingen stor sak att tacka för (visste ju att han skulle tacka förr eller senare) dels så gjorde mammas utspel att alla inblandade kände sig olustiga. Magnus för att han inte tackat, jag för att jag sagt att de var dålig stil till mamma, och mamma för att hon sagt till Magnus.

Så de kan gå!


/Anna


Tyvärr vann ingen...

Allmänt | |
#1 - - Åsa:

Typiskt! Ibland ska man banne mig bara vara tyst =)



Hoppas ni har det bra. Vi reser ner till Stockholm idag för en myshelg.



Kram!

Upp