Härliga helger med massor av premiärer

Då kanske de var dags att göra ett inlägg igen och meddela att man lever! Helgen som gick var underbart skön! Fredagen började med premiärgrillning hemma hos oss tillsammans med Matilda, Jesper och Anna. Alltid lika trevligt att umgås med dessa själar! Blev dock en tidig kväll, om de berodde på att vi alla var trötta efter en intensiv arbetsvecka eller om de berodde på vinet vi drack, låter jag vara osagt...

På lördagen tog vi en tur till stan, trevligt att få strosa runt i små affärer (till skillnad mot NY där alla affärer var flera våningar). Köpte en tunika och par leggings bland annat. Genomförde också min glassperimär. Det var definitivt värt att stå i kö för! Blev en våffla med två smaker, cirton-lakrits och after eight, mmm! Vattnas i munnen bara jag tänker på glassen! På kvällen tog Martin och jag de lugnt och njöt av att bara kunna slappna av!

Söndagen inleddes med en tur på mina inlines, och kan säga att jag fortfarande känner mig som bambi på hal is när jag åker =) Kan fortfarande inte stanna så bra, så jag börjar alltid med att gå nedför backen utanför huset så att jag inte ska åka rakt ut i gatan. Senare på dagen blev det dags för helgens tredje premiär, beachvolley! Anna och jag fick chansen att spela med Martin, Nicklas och Jimmy vilket till min stora förvåning gick överraskande bra! Eftermiddagen ägnades åt lägenheten (har inte glömt bort den, fortfarande massor av saker att ordna). Vi åkte iväg och inhandlade sängbord, balkong bord + stolar samt ett par växter, så sakta men säkert börjar lgh ta form! Ska försöka ta några kort i helgen så att ni får se hur fint det blivit.

Skönt med kort vecka denna vecka, behövligt! I morgon (sista april) ska Martin och jag grilla, inget festande så vitt vi vet. Ska däremot på 30 års fest på fredag vilket jag ser fram emot! De är Christina som jag jobbade tillsammans med som ska ha fest ute i sin sommarstuga. Lekar, badtunna och trevligt folk är utlovat, kan de bli bättre?

/Anna

Idag fyller förresten min mamma år! Hurra hurra! Stor grattis till dig, min trogna bloggläsare =)  
Allmänt | |
Upp