Mitt liv just nu

Så har de åter igen gått en massa dagar utan att jag ens skrivit en bokstav i min blogg...skärpning! Fast åt andra sidan kanske de inte händer så mycket som är värt att skriva om...

Jag har varit förkyld, fast utan att de brutit ut helt, tror stenhårt på att man blir så sjuk som man tillåter sig (finns ju så klart undantag). Jag som hatar att vara sjuk, har vägrat att tycka att jag är sjuk håller nu på att bli frisk, kan ju iofs också beror på all te, c-vitamin och morfars honung jag stoppat i mig?!

Helgen som gick var otroligt lugn, nästa lite för lugn, i alla fall på söndagen. Lördagen ägnades som vanligt åt shopping (köpte dock bara ett hårband), träning och slutligen middag hemma hos Matilda och Jesper. En riktigt lyckad middag måste jag säga, maten var otroligt god (köttbiffar med feta, samt äppelkaka till efterrätt) och stämningen var på topp. Det gjorde ju inte saker sämre att Matilda och jag spöade skiten ur Jesper och Martin, två gånger om i spelet Cranium! Super skoj, och enkelt spel som går ut på att man ska göra diverse saker, allt ifrån att skulptera i lera, rita blundandes, bokstavera svåra ord baklänges och nynna olika låtar. Är nog ännu roligare om man är lite rund under fötterna...

Veckan har rullat på som vanligt och de är nästan skrämmande (fast skönt) att de redan är onsdag. På fredag åker jag, Martin och Anna till mina föräldrar i Gårdsby, ska bli riktigt trevligt. Ska bli skönt att för en gångs skull vara där lite mer än bara en kväll eller en dag. Skoj att Anna följer med också! Vad vi ska göra där återstå att se, men shopping på stan + Kosta samt en titt på Borggården på Kronobergs slottsruin är i alla fall bestämt. Sedan ska vi alla tre se EM kvalet i handboll här i Karlskrona på söndag, vilket jag ser fram emot då jag aldrig sett handboll live förut. Förutom en gång då min kompis Ullis spelade i någon gympahall någonstans i Bomhus för herrans massa år sen! 

På tal om sport så går de inte så bra för Brynäs just nu...fyra raka förluster och dessutom fick de storstryk av Modo igår...Martin och jag som tidigare pratat om att de alltid blir så jämna matcher lagen emellan...usch och fy, hoppas de rycker upp sig nu! Speciellt eftersom de i stort sätt är bestämt att vi ska åka till Jönköping om ett par veckor och se när Brynäs spelar emot HV.

Dags att jobba!

/Anna  

Allmänt | |
Upp