Blåsig men en trevlig helg!

Helgen kan kort sammanfattas som blåsig men den innehöll även mycket mer!

På fredagen låg jag tryggt under mitt täcke, vräkte i mig godis och såg På Spåret medan vinden ven utanför fönstret.

På lördag morgon kom mamma ner till mig (stackaren hade inte haft ström på hela natten och fått ligga med både ett och två och tre täcken på sig). Vi flög i alla fall runt i staden såg bla på min och Martins kommande lägenhet, fikade och shoppade så klart! Två kjolar, en kortärmad skjorta, ett par örhängen och ett gäng strumpor blev det! Min bror Magnus och min pappa (som klagade på mig i Köpenhamn att jag är så snål) skulle ha blivit stolta! Mamma och jag passade även på att besöka Maxi samt mitt jobb, även om det sista inte gick så bra eftersom mitt kort inte hade behörighet att stänga av larmet...så mamma fick bara se mitt jobb utifrån. Tur att mamma (och pappa) kommer nästa helg igen! På kvällen såg jag på schlager tillsammans med en kompis vid namn Sara (som också är nyinflyttad).

Söndagen började med tvätt men fick lov att avbryta den då mormor och morfar ringde mig och ville ha med mig på lunch. Riktigt gott och trevligt var de även om jag inte är van att äta lunch så tidigt...fick mig även en rundtur runt Karlskrona och samt ett par anekdoter! På kvällen tog jag en blåsig promenad med Matilda som också tillhör "tjejgänget". Till skillnad från de andra är Matilda från K-krona vilket är skoj då hon vet "vad som gäller" i staden! 

Idag har jag bara suttit i möten (precis som alla måndagar) och ute skiner solen (fast de blåser ju så klart fortfarande). Känns så overkligt att de bara är ett par dagar kvar tills Martin kommer!

/Anna
Allmänt | |
Upp