I am coming home for christmas!

Så har ännu en vecka gått. Hur kommer det sig att tiden går så fort men ändå inte? Tycker på ett sätt att veckorna flyger förbi, tyckte nyss att det var helg men samtidigt tycker jag att dagarna segar sig fram och att det datum då jag går på julsemester aldrig kommer. Kanske känns det som varit snabbare än det som kommer?

I helgen ska jag i alla fall hinna med en massa saker så det är bäst att tiden går långsamt. Inte nog med att det är första advent och alla julgardiner och sånt ska upp så ska jag (vi, Martin och jag) bjuda våra vänner på adventsfika. (Vilket ska bli riktigt skoj). Vi ska dessutom hinna köpa julklappar (då detta är enda helgen jag är hemma innan jul), baka pepparkakor och pepparkakshus (vilket i år troligtvis blir en hockeyplan).

Jag älskar julen, för alla er som inte vet, önskar bara att man kunde få vara ledigt lite mer så att man hade chansen att njuta lite mer av den! Tycker det är skoj att komma på vad jag ska köpa till alla i julklapp, men när man känner att tiden inte räcker till...ja, då är det inte lika skoj. Svårast är att köpa till Martin, han har ju redan allt han kan önska sig, dvs mig! Nä, skämt åt sido, han är svår att köpa till, för det första önskar han sig aldrig något och för det andra så tycker man aldrig att presenterna är bra nog till honom...men jag ska nog komma på något i år ändå.

Nu är det i alla fall bara två timmar kvar tills mitt tåg går, man kan ju alltid hoppas på att dessa timmar (och de på tåget) flyger förbi. Är dock riktigt skönt att det inte är allt för många resor kvar!

/Anna
Allmänt | |
Upp