Vinst!

Helt otroligt, jag klarade de...tror inte många eller ens någon förstår vilken ångest jag haft inför att springa. Att det som hände vid 8-års ålder satt djupa spår i mig. Fått mig att undvika alla gympalektioner där man skulle jogga, alltid gått istället, aldrig vågat försöka igen. Aldrig klarat av att gå ut och springa, allra minst att springa ute bland folk (för jag har ju sprungit lite på löpband i vår). Men så igår vår det Vårruset och jag joggade mig igenom de 5 km, tiden var väl inte den bästa människan skådat, men som sagt var heller inte den viktigt i detta sammanhang. Utan bara det faktum att jag övervunnit min rädsla. Känns så underbart, och är nästa sugen på att gå ut och springa idag! Tror inte många eller ens någon förstår hur skönt det känns att ha sprungit!

Det började dock inte så bra, lagom framme i Gävle började det regna och det blev dessutom ganska kallt. Men för min del kändes det ganska bra ändå, för med detta väder slapp jag få värmeslag då jag sprang! Det enda som var synd med vädret var att den efterföljande picknicken inte blev så mysig som den hade kunnat bli... 

Eftersom detta var mitt första Vårrus (ja, de kan bli fler) så blev jag mycket förvånad av allt man fick. För förrutom medalj fick man följande:
Banan
Festis
Chokladdryck
Balsam och schampoprov
Liten tub leverpastej
Spagetti
Flingpaket
Nyckelband
Handledsväska
Strumpor
Badbiljett på äventyrsbadet i Gävle
Tvåpack toalettpapper
Kexchoklad
Sen bjöds det på kaffe och mellanmålskaka

Var man dessutom sex stycker i ett lag fick man en picknickpåse (vilket vi fick).  Så kvällen var verkligen lyckad!

Nä nu är luchen slut och arbetet kallar. Idag är det dags att fara mot Övik igen, känns så skönt!

/Anna
image9
Vårruset i Gävle, över 5200 tjejer deltog.
Allmänt | |
Upp