Julen kom och gick, precis som tomten

Så har julen varit...den var över lika snabbt som den kom! Julen 2007 kan kort beskrivas som intensiv. Även om jag var hemma i Växjö i en vecka var det full rulle i stort sätt hela tiden. Det var dock väldigt trevligt, men som sagt en aning intensivt... Riktigt skoj att ffa träffa familjen. Kan lätt säga att jag har världens sötaste brorsbarn!  Hade gärna packat ner honom i väskan till Övik!

image91

Känns inte som någon idé att jag berättar om hela min jul...kan dock dra några saker som hände.

* Det var rimfrost på träden när jag kom, såg nästan ut som snö. Den var dock försvunnen till julafton...
* Mamma och jag bakade som vanligt polkagrisar vilket resulterade i ett antal brännblåsor men framförallt hemskt goda polkagrisar
* Köttbullarna var helt klart godast på julbordet!
* Min farmor är världens bästa polarbjörn...
* Höll mig vaken hela Kalle Anka, missade dock Karl-Bertil Jonssons jul
* Tomten kom i år också och hade faktiskt med sig ovanligt bra julklappar till mig!
* Fick inte mandeln i gröten i år heller...
* Gick kl 7 på juldagen på traditionsenlig julotta där mamma håll på att svimma. Fick ligga på en kyrkbänk medan vi stod upp och tog emot välsignelsen.
* Handla en riktigt elegant klänning på mellandagsrean som jag funderar på att ha på nyår...
* Totalt har jag i jul träffat 29 släkt och familjemedlemmar.



Några blandande julbilder, rimfrost, tomten, trött Anna i kyrkan, farmor med Samuel, och polkagrisbak

image97

Jag och mina storebröder Björn och Magnus

Igår var vi ut och firade Jonas som fyllde 25 i mitten av december. Dagen bestod bla av pulkaåkning i Åsbacken (som var en enda stor ishög), relax, middag på restaurang, inflyttningsfest och utgång på Harrys. En riktigt lyckad dag! Var dock en aning jobbigt att gå hem på natten, plaskvåt om fötterna...

/Anna
Allmänt | |
Upp