Drömmar

I helgen skrek och spottade Martin på mig! Ja, det är faktiskt sant fast det var absolut inte meningen från hans sida. Vaknade natten mellan fredag och lördag av att Martin 3 dm ifrån mitt ansikte, i sömnen skrek "Lägg av då, jävla idiot" så att saliven sprutade. Då jag förskräckt undrade vad han höll på med svarade han något irriterad att han drömt, och att han spelade kort. Sen somnade han om.

Det är konstigt det där hur man kan bete sig när man drömmer. Hade en kille förut som både agerade och pratade i sömnen. Första gången jag upplevde det var det riktigt roligt, han sträckte armarna rakt upp i luften och sa "Titta, jag är en flaggstång". Värre var det då han drömde att jag blev våldtagen och att han skulle rädda mig. Vaknade av att han tog tag i mig och kastade mig från ena sidan i sängen till den andra...inte så kul sätt att bli väckt på kan jag meddla.

Pratade med ett par vänner om detta och tjejen i sällskapet berättade att hon brukade vandra i sömnen...de kan ju sluta riktigt illa!

Just nu drömmer jag i alla fall bara om att det ska bli onsdag så jag får sätta mig på tåget hem till Övik för sista gången, skall bli så underbart! Tror knappt att det är sant!

/Anna
Allmänt | |
Upp